onsdag 10 april 2019

Vecka 12 ...

... och barnen är nu cirka 60 millimeter långa och väger knappt 15 gram. Barnen har nu nästan alla organ på plats. Dem kan nu le, rynka pannan och suga på tummen. 

Det är fantastiskt att två små barn kan utvecklas så, inne i en kvinnas kropp. Under gravidvecka 12 börjar hypofysen producera hormoner och stämbanden börjar bildas. 

Det är alltså två små barn som ligger i magen och dem lever i allra högsta grad. 

Jag kan fortfarande knappt fatta att jag skall bli pappa till två små fina barn. Även fast jag ser magen växa och känner hjärtrytmen. Jag har velat ha barn ganska länge och nu när jag väl skall bli pappa kan jag inte riktigt fatta det. 

Jag längtar så till nästa ultraljud. Jag vill så gärna se mina fina två små barn och se hur dem rör sig där inne i magen. Hade jag kunnat hade jag köpt en ultraljudsmaskin och tittat på dem varje dag, men jag är ganska säker på att dem är en aning dyra. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar